iMAGES by ALIFF AFIQ

Kanak-Kanak

Posted in Photojournalism, Portrait by aliffafiq on 03/28/2009

Memang minat saya terhadap  photojournalism ni lebih mendalam sejak pertama kali memegang kamera DSLR.  Photojournalism memang mencabar fizikal dan mental seorang jurugambar itu kerana ia memerlukan moment yang tepat dan setiap gambar mesti membawa maksud tersendiri. Gambar itu yng akan menceritakan segalanya tentang peristiwa itu. Setiap jurugambar mempunyai idola mereka tersendiri. Bagi saya, Abg Zainal Halim & Brian Sokol merupakan idola saya. Klik link yang disediakan untuk melihat hasil kerja mereka dan saya pasti anda tidak akan kecewa.

Saya paling suka memportraitkan kanak-kanak kerana mereka ceria dan mudah ketawa.

“Currently Listening to : Coldplay -Lovers in Japan “

ALIFF AFIQ
more photos: flickR
freelance photographer | your friends & family

Leave a Reply

